KBC Bank Ireland

Digitális élményplatform az Ügyfélbajnokok számára

"Mindennél fontosabb volt számomra, hogy az ügyfél kerüljön a projekt középpontjába. Szerencsére, megtaláltuk az ideális partnereket, hogy elérjük a kitűzött célt és egy tökéletes platformot alakítsunk ki a KBC Ireland számára."

Paul Flynn

Head of Digital Channels, KBC



A KBC Bank Ireland az egyik legnagyobb és legnépszerűbb írországi bank. Ügyfelek ezreinek különböző igényei és problémái kerülnek kiszolgálására és megoldására. A KBC meg akarta újítani a bank online megjelenését és az ehhez kapcsolódó felhasználói élményt, hogy platformjai ezáltal kényelmesebbé és hatékonyabbá váljanak, mind az ügyfelek, mind a szervezet számára. 


A Digital Product Design szakembereivel és a WONDR csapatával meg tudták határozni perszónájukat - igényekkel és célokkal, valamint kiváló user journey -t építettek az ügyfelek számára. Továbbá kiválasztották a tökéletes platformot a legjobb élményhez: ami nem más, mint a Liferay DXP.

Egy komponens hiányzott már csak: meg kellett találniuk a legjobb Liferay fejlesztőket.

Így kapcsolódtunk be mi, a Webtown csapata, a projektbe, hogy felépítsük a legerősebb platformot a KBC számára, maximálisan az ügyfelek igényeire szabva.

A projekt

A KBC új módon közelített a webfejlesztéshez: valódi agilis módszerekre épülő megoldást választva. A komplexitás és bizonytalanság leküzdéséhez a projekt előrehaladtával kidolgozták az apróbb részleteket, és a csapat tehetségére támaszkodva szükség szerint alkalmazkodtak. Itt vonták be a Webtown-t, mint ügyfélközpontú szoftverfejlesztő céget. A Liferay DXP-re építve sikerült naprakészebb kiindulópontot kialakítani a weboldal fejlesztéséhez. Ez jobb sebességet, hozzáférhetőséget és mobil támogatást ígért.

 

A kalkulátorok újjáépítése során a csapat a fejlesztő tapasztalatait kihasználva újraalkották a korábbi megoldásokat, oly módon, hogy a webhely rendszergazdái nagyobb irányítást kapjanak, miközben a weboldalt könnyebben használhatóvá vált az ügyfelek számára.

 

Az Ügyfélbajnokok olyan új munkamódszereket dolgoztak ki a fejlesztéshez, melyek készen álltak a nagyvállalati használatra. Felhőalapú technológiát hoztak be, amely lehetővé tette számukra a biztonságos fejlesztést és a gyakori release -eket. Jobb gyakorlatokat vezettek be a dokumentáció, a hozzáférhetőség és az adatminőség-kezelés terén. Ez magasabb színvonalú élményhez és jelentősen jobb használhatósághoz vezetett, mivel a projekt előrehaladtával folyamatosan ezekre építve folytatódott a fejlesztés. Ez arra is garanciát nyújthat, hogy a megoldás kiállja az idő próbáját.

 

Az Ügyfélbajnokok mind felálltak a vízió mögé, hogy adatalapú döntéseket hozzanak, és megadják az ügyfeleknek a kívánt eredményt, szükség esetén határozott lépéseket téve. A Webtown rövid időn belül aktiválta a második agilis csapatot is, hogy a cél felé haladva eleget tegyen az új igényeknek. Az élesítéskor fáradtan, de büszkén és elégedetten dőlhettek hátra mindannyian.

A megoldás

A megoldás nagyon jó fogadtatást kapott. Az ügyfelek visszajelzéseiből megtudhattuk,  hogy az új élmény valóban könnyen használható, és megkönnyítette a döntéshozatalt. A telefonos ügyfélszolgálat munkatársai időt takarítottak meg, mert az ügyfelek a megfelelő információkat nyújtották nekik. Számok tekintetében is változást figyelhetünk meg, az új megoldás 30%-kal magasabb konverziós aránnyal felülmúlta a régit, így a projekt nagyon gyorsan megtérült. A bajnokok nagy győzelmet arattak, és egy új weboldalt, amelyre büszkék lehettek.

A KBC, a WondR, a Liferay és a Webtown csapata valóban hatékonynak bizonyult együtt.

Minden résztvevő méltán büszke lehet a projekt kimenetelére.

További esettanulmányok

Example Link

NN.hu

Liferay-alapú befektetés-elemző, értékesítési kalkulátorok,  rendszerintegráció és blog az NN.hu számára

Example Link

K&H Bank

Személyreszabott felhasználói élmény az egyszerűbb számlanyitásért és a megalapozott döntésekért, Liferay alapokon

Example Link

Raiffeisen Bank

Gyors és hatékony ügyfélportál Liferay-re építve - az ügyfelek kényelméért