K&H Bank

Igazi digitális értékesítési platform.
 

A K&H Bank a belgiumi KBC Csoport tagja. 4 000-en dolgoznak a banknál, amely az ország egyik legnagyobb pénzintézete. 210 fiókjával és 90 millió eurós nyereségével Magyarország 3 legnagyobb bankja között szerepelt a 2015-ös adatok alapján. A digitalizáció a K&H kiemelt stratégiai célja, sokat tesznek azért, hogy úttörővé váljanak ezen a területen. Az ügyfeleik pénzügyi igényeire reagálva a Bank pénzügyi és biztosítási termékeket is kínál annak érdekében, hogy mindenki okos döntést hozhasson, és megtalálja a számára legmegfelelőbb szolgáltatást.
A K&H Csoport termékpalettája kiterjed a hagyományos lakossági és vállalati banki termékeken kívül a prémium banki szolgáltatásra, a befektetési alapkezelésre, a lízingre, az életbiztosításra, a vagyon- és felelősségbiztosításra, valamint az értékpapír kereskedelemre is.

Kihívások

A K&H Bank célja már a projekt kezdetén letisztult volt: elérhetővé kívánták tenni mindazon funkciókat, melyekre az ügyfeleiknek szükségük van a mindennapi bankolásban. Egy portált kértek, amely mindezt lehetővé teszi. Ahhoz, hogy zökkenőmentesen ültethessék át üzleti elképzeléseiket a gyakorlatba, a portál gyártó és szolgáltatási partnere ideális kombinációját kereseték. 

Ezért megvizsgálták az összes elérhető portál szoftvert, hogy ki tudják választani azt, amely leginkább megfelel az előre meghatározott követelményeiknek. A Gartner Magic Quadrant elemzése, amelyben már hetedik egymást követő évben nevezi piacvezetőnek a Liferay-t a portálok piacán, valamint a Webtown referenciái egyaránt meggyőzték őket, hogy minket válasszanak. A Gartner 16 gyártót vizsgál évről-évre termékeik előremutatása és stratégiájuk megvalósíthatósága terén.
 

A Webtown megoldása a problémára

Az új portál személyre szabott felhasználói élményt nyújt minden kijelzőn, legyen az asztali, tablet vagy okostelefon. Az eredményes projekt előkészítő megbeszéléseket követően már egy alaposan kidolgozott drótváz alapján kezdhettük meg a design, majd a fejlesztési feladatokat, amely a konverziót helyezi a felhasználói útvonal középpontjába. Ezért is kérték, hogy készítsünk egy applikációt, amely egyszerűvé teszi a számlanyitást weboldalukon keresztül. Számos további megoldás segíti az ügyfeleiket, hogy megalapozott döntést hozhassanak: mindössze a céljaikat kell kiválasztaniuk a megadott lehetőségek közül, majd a weboldalon megjelennek a kapcsolódó termékek és szolgáltatások. A legközelebbi bankfiók megtalálásában egy interaktív térkép segít, ahonnan még útvonaltervező alkalmazást is elérhetünk. A jogszabályi előírásoknak való megfelelés érdekében dokumentum listázó funkciót fejlesztettünk, amely megjeleníti a hirdetmények és kondíciók hatályos és következőleg hatályba lépő verzióit.

A K&H Bank számos belső projektet koordinált a fejlesztés során, majd az új portál hivatalos indulását követően is. Az idegen nyelvű tartalmak feltöltésében és egyéb tartalomszerkesztési feladatokban diákok is segítették a Bank munkatársait. Tapasztalataik alapján a Liferay olyanok számára is könnyen kezelhető platform, akik korábban még nem találkoztak hasonló felületekkel. Ennek a felhasználóbarát kialakításnak is köszönhető, hogy határidőre sikerült élesíteni a K&H új banki portálját.

A K&H Bank számára a Liferay legnagyobb üzleti előnyének az bizonyul, hogy az üzleti céljaikat és az ezeket gyakorlatba ültető taktikákat korlátozások és megkötések nélkül tudják megvalósítani.

Azt hiszem, a Webtown csapata a tökéletes partner számunkra. Késés nélkül tudják szállítani a kívánt funkciókat, de ami ennél is fontosabb: számukra a fejlesztés minősége az első. Amit átadnak, az mindig tökéletesen működik. Ha most indulna a projekt és döntést kellene hozni, újra a Webtown csapatát és a Liferay portálrendszert választanánk.

Majoros András - Product Owner