Raiffeisen Bank

Liferay - banki ügyfélportál
 

A magyar Raiffeisen Bank egyidős a hazai kétszintű bankrendszerrel. Az 1986 decemberében Unicbank néven alapított pénzintézet meggyőző dinamikával növekedve a magyar pénzügyi szféra jelentős, univerzális pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó szereplőjévé vált.
 

Kihívások

A Raiffeisen Bank Zrt. az ügyfélportál támogatására új, korszerű web- tartalommenedzsment rendszert és portálkeretrendszert kívánt bevezetni. A követelemények között a WCM funkciók mellett integrációs, SEO és tartalomjóváhagyási folyamatok támogatása is szerepelt.

A bank olyan megoldást keresett, amellyel lehetővé tudja tenni a Raiffeisen banki infrastruktúrába való beillesztését, a meglévő oldal pontos másolatának elkészítését, a tartalmak migrációját és a tartalomkezelési folyamatok kialakítását.
 

A Webtown megoldása a problémára

A Raiffeisen több különböző opensource megoldást vizsgált meg, köztük Java és PHP alapú rendszereket is. Ezek közül a Liferay Portal és egy másik Java technológiára
 épülő portal rendszert közelebbről is megvizsgáltak. A bank tesztelte, hogy milyen technológiával, mennyire egyszerűen és mennyi idő alatt tudja elkészíteni a Raiffeisen.hu portál kezdőoldalát, így esett a választás a Liferay Portalra.

Egy megfelelően gyors és szabványkövető megoldás született a Liferay platformon, mely lehetőséget biztosít a webes megjelenés egyszerű továbbfejlesztésére. Az oldalak felépítése és tartalma rugalmasan változtatható, ezáltal gyorsan lehet reagálni az üzleti igényekre.
Az eddigi statikus tartalmakat, dinamikus megoldásokkal helyettesítették, mely elősegíti a tartalompublikáció folyamatát. A Liferay Portal segítségével a bank már oldalanként tud megadni meta információkat, ami a keresőoptimalizálási folyamatot segíti elő.

Üzleti érték

Az új portál keretrendszer bevezetésnek nagyon fontos üzleti hozadéka volt, hogy a hirtelen felmerülő igényekre is szinte azonnal tudtak reagálni. Az előre összeállított templatek és a hatékony CMS rendszer segítségével könnyedén, pár nap alatt, fejlesztés nélkül is képesek előállítani az online marketing tevékenységhez szükséges kampány micrositekat.

Törekedtek az egyes oldalak SEO szempontú tartalom menedzselésére és mérhetőségére, amit a Liferay maximálisan támogatott, pl a keresőbarát URL-k alkalmazásával, illetve az oldalszintű meta adatok megadásával.

A bevezetés során nagy hangsúlyt helyeztek arra, hogy a Liferay környezetük felépítését jól átgondolják és betartsák az előre lefektetett CMS rendszerre vonatkozó szabályaikat. Így egy nagyon stabil keretrendszert sikerült összerakniuk, amit kevés beavatkozással, kényelmesen tudnak üzemeltetni. 

A Webtown által javasolt Liferay-re építkezve gyorsan és hatékonyan tudtuk létrehozni új ügyfélportálunkat. Az elkészült rendszernek köszönhetően rendkívül gyorsan, egyszerűen tudjuk alakítani online jelenlétünket a gyakran változó piaci körülmények közepette is, ezáltal pedig kényelmesebbé tehettük ügyfeleink számára az online ügyintézést.

Décsi Ferenc - Direktnet és Mobil Osztályvezető