NN.hu

Nem egy hétköznapi vállalati portál.
 

A magyarországi NN Biztosító az NN Csoport tagja. Az NN Csoport 18 országban van jelen: több mint 12 000 munkatársával magas színvonalú termékeket és szolgáltatásokat nyújt 15 millió ügyfelének.

A Nationale-Nederlanden és az NMB Postbank Group összeolvadásával 2003-ban alakult meg a korábbi ING Group. 2014-ig az ING Group fogta össze a banki és biztosítási üzletágakat, majd 2014-ben az NN Csoport külön vált az ING Csoporttól, mely azóta a  banki szolgáltatásokra koncentrál.
 

Kihívások

Amikor elkezdtük a projektet, a biztosító társaság a korábbi nevén (ING) működött a piacon, viszont fel akartak készülni az NN-re való névváltoztatásra, és az ehhez kapcsolódó webes rebranding feladatokra. Első lépésként a termékek, szolgáltatások promótálása, és a cég bemutatása állt a középpontban. A törvényileg kötelező dokumentumokon túl is szerették volna segíteni meglévő ügyfeleiket a szerződéseikkel kapcsolatban, a teljes körű tájékoztatás érdekében.

A névváltoztatást követően, a kedvező törvényi fejleményeknek köszönhetően az NN lépéseket tett az online biztosításkötés megvalósítása érdekében. Ehhez viszont egy agilis partnerre volt szüksége, aki levezényli az átalakulást: hagyományos online csatornából digitális értékesítési felületet hoz létre.
 

A Webtown megoldása a problémára

Első lépésként tartalmi oldalt készítettünk az NN-nek UX-központú funkciókkal, mint hozam diagramok, hírlevél feliratkozás és dokumentum keresés. Majd az NN stratégiai célként fordult az e-kereskedelmi megoldások felé, így megkezdődhetett az átfogó online értékesítési platform fejlesztése, mindazokkal a funkciókkal, amelyek a törvényi megfelelőséghez szükségesek. Összetett árazási algoritmust fejlesztettünk, amely meghatározza az ajánlatadás folyamatát. A megvalósított funkciók közül kiemelhetjük a kötvények generálását és adatbázisban való tárolásukat csakúgy, mint az automatikus kiküldésüket e-mailben a kötelező és információs anyagok csatolásával.

Mielőtt elkezdtük az NN új Liferay 6.2-es platformjának fejlesztését, egy product owner tréning keretében mutattuk be az agilis módszertant, hogy Ügyfelünk számára teljesen transzparenssé tegyük, miként bővítjük a terméknövekményt scrum csapatként hétről-hétre.

Liferay-re alapozva hozta létre az NN Magyarország vállalati portálját a Webtown. Olyan kulcsfontosságú funkciók készültek el a projekt során, mint például befektetés-elemző, vagy értékesítési kalkulátorok, illetve szükségünk volt rendszerintegrációra és blogra is.

Kocsis Tamás - marketing igazgató