KBC esettanulmány
KBC Bank Ireland
Digitális élményplatform az Ügyfélbajnokok számára
"Mindennél fontosabb volt számomra, hogy az ügyfél kerüljön a projekt középpontjába. Szerencsére, megtaláltuk az ideális partnereket, hogy elérjük a kitűzött célt és egy tökéletes platformot alakítsunk ki a KBC Ireland számára."
A KBC Bank Ireland az egyik legnagyobb és legnépszerűbb írországi bank. Ügyfelek ezreinek különböző igényei és problémái kerülnek kiszolgálására és megoldására. A KBC meg akarta újítani a bank online megjelenését és az ehhez kapcsolódó felhasználói élményt, hogy platformjai ezáltal kényelmesebbé és hatékonyabbá váljanak, mind az ügyfelek, mind a szervezet számára.
A Digital Product Design szakembereivel és a WONDR csapatával meg tudták határozni perszónájukat - igényekkel és célokkal, valamint kiváló user journey -t építettek az ügyfelek számára. Továbbá kiválasztották a tökéletes platformot a legjobb élményhez: ami nem más, mint a Liferay DXP.
Egy komponens hiányzott már csak: meg kellett találniuk a legjobb Liferay fejlesztőket.
Így kapcsolódtunk be mi, a Webtown csapata, a projektbe, hogy felépítsük a legerősebb platformot a KBC számára, maximálisan az ügyfelek igényeire szabva.
A projekt
A KBC új módon közelített a webfejlesztéshez: valódi agilis módszerekre épülő megoldást választva. A komplexitás és bizonytalanság leküzdéséhez a projekt előrehaladtával kidolgozták az apróbb részleteket, és a csapat tehetségére támaszkodva szükség szerint alkalmazkodtak. Itt vonták be a Webtown-t, mint ügyfélközpontú szoftverfejlesztő céget. A Liferay DXP-re építve sikerült naprakészebb kiindulópontot kialakítani a weboldal fejlesztéséhez. Ez jobb sebességet, hozzáférhetőséget és mobil támogatást ígért.
A kalkulátorok újjáépítése során a csapat a fejlesztő tapasztalatait kihasználva újraalkották a korábbi megoldásokat, oly módon, hogy a webhely rendszergazdái nagyobb irányítást kapjanak, miközben a weboldalt könnyebben használhatóvá vált az ügyfelek számára.
Az Ügyfélbajnokok olyan új munkamódszereket dolgoztak ki a fejlesztéshez, melyek készen álltak a nagyvállalati használatra. Felhőalapú technológiát hoztak be, amely lehetővé tette számukra a biztonságos fejlesztést és a gyakori release -eket. Jobb gyakorlatokat vezettek be a dokumentáció, a hozzáférhetőség és az adatminőség-kezelés terén. Ez magasabb színvonalú élményhez és jelentősen jobb használhatósághoz vezetett, mivel a projekt előrehaladtával folyamatosan ezekre építve folytatódott a fejlesztés. Ez arra is garanciát nyújthat, hogy a megoldás kiállja az idő próbáját.
Az Ügyfélbajnokok mind felálltak a vízió mögé, hogy adatalapú döntéseket hozzanak, és megadják az ügyfeleknek a kívánt eredményt, szükség esetén határozott lépéseket téve. A Webtown rövid időn belül aktiválta a második agilis csapatot is, hogy a cél felé haladva eleget tegyen az új igényeknek. Az élesítéskor fáradtan, de büszkén és elégedetten dőlhettek hátra mindannyian.
A megoldás
A megoldás nagyon jó fogadtatást kapott. Az ügyfelek visszajelzéseiből megtudhattuk, hogy az új élmény valóban könnyen használható, és megkönnyítette a döntéshozatalt. A telefonos ügyfélszolgálat munkatársai időt takarítottak meg, mert az ügyfelek a megfelelő információkat nyújtották nekik. Számok tekintetében is változást figyelhetünk meg, az új megoldás 30%-kal magasabb konverziós aránnyal felülmúlta a régit, így a projekt nagyon gyorsan megtérült. A bajnokok nagy győzelmet arattak, és egy új weboldalt, amelyre büszkék lehettek.
A KBC, a WondR, a Liferay és a Webtown csapata valóban hatékonynak bizonyult együtt.
Minden résztvevő méltán büszke lehet a projekt kimenetelére.
További esettanulmányok
NN.hu
Liferay-alapú befektetés-elemző, értékesítési kalkulátorok, rendszerintegráció és blog az NN.hu számára
K&H Bank
Személyreszabott felhasználói élmény az egyszerűbb számlanyitásért és a megalapozott döntésekért, Liferay alapokon
Raiffeisen Bank
Gyors és hatékony ügyfélportál Liferay-re építve - az ügyfelek kényelméért