SzRT esettanulmány
Szerencsejáték Zrt.
"Egyszerűbbé, átláthatóbbá, könnyebben üzemeltethetővé szerettük volna tenni online rendszereinket, a Webtown pedig a Symfony keretrendszert és az eZ Platform CMS-t ajánlotta. Ezekre a rendszerekre alapozva készülnek új webes alkalmazásain. A Webtown agilitása példaértékű, az új funkciók, új online rendszerek pedig rendkívül hasznosak és népszerűek."
Termékeivel valószínűleg az ország minden felnőtt lakosa találkozott már valamilyen formában. Legyen szó az Ötöslottóról, Kenóról, vagy a BlackJack sorsjegyről.
A kihívás
A Szerencsejáték Zrt. számos saját tulajdonú értékesítési hellyel rendelkezik (lottózókkal), valamint kiterjedt partneri hálózatán keresztül az ország teljes területén jelentős forgalmat bonyolít le.
A Vállalatban 2013-ban fogalmazódott meg az igény az értékesítési folyamatok, a B2B kommunikáció online támogatására.
Ennek nyomán belső interjúk és egyeztetések lebonyolítását követően 2013 szeptemberében került kiírásra az Értékesítést Támogató Oldal (ÉTO) elkészítésére irányuló meghívásos közbeszerzési eljárás, melynek győzteseként októberben elkezdhettük a közös munkát, ezzel pedig elindult a Szerencsejáték Zrt. és a Webtown együttműködése.
A Webtown megoldása a problémára
A tervezés során fontos szempont volt, hogy a Szerencsejáték Zrt. kötelékében és partneri hálózatában dolgozó kb. 15.000 felhasználó eltérő internet-használati jártassága ellenére tökéletesen eligazodjon az új rendszer funkciói között, az ÉTO használata senkinek ne okozzon nehézséget. 2-3 hónapnyi intenzív tervezést követően pedig elkezdődtek az ÉTO fejlesztési munkálatai.
A rendszer megvalósításához a PHP programnyelv és a Symfony keretrendszer, valamint a MySQL adatbázis-kezelő bizonyult tökéletes választásnak, így a kivitelezést e technológiák alkalmazásával indítottuk el.
Az ÉTO egyik fő funkciója a tájékoztatás. Ennek kiszolgálására egyedi információs modult dolgoztunk ki, melynek segítségével lehetőség nyílik a hírek, akciók egyszerű adminisztrálására, szegmentált publikációjára, valamint a frontend felületeken rengeteg megjelenési séma közül választva az egyes információk fontosságától függő, tökéletes helyen történő megjelenítésre. Természetesen a felhasználók számára több kényelmi funkció rendelkezésre áll, ilyenek például a témakör szerinti csoportosítás, a „kedvencek” közé helyezés, hír küldése levélben stb. Az információs modul segítségével nyílik lehetőség a különböző szabályzatok, nyomtatható anyagok elérésére is, a sürgős problémák kezelése érdekében hibabejelentőt és GYIK szekciót is kialakítottunk.
Az ÉTO bevezetése röviddel megelőzte az EuroJackpot magyarországi bevezetését, így az ÉTO oktatási moduljának segítségével minden terminálkezelő az ÉTO-ban publikált e-learning tananyagok segítségével sajátíthatta el a szükséges tudást, hogy aztán szintén az ÉTO-ban sikeres online vizsgát tegyen, ezzel megszerezve az EuroJackpot forgalmazási jogosítványt. Az oktatási modulban kezeljük a tananyagokat, a szintfelmérőket, az online vizsgákat és a többnapos tanfolyamokat is. Rendelkezésre állnak beiratkozási, beiskolázási funkciók, a megszerzett jogosítványokat a felhasználók szintén az ÉTO felületén tekinthetik meg saját és beosztottaik képzési előzményeivel egyetemben.
További referenciák
Raiffeisen Bank
Gyors és hatékony ügyfélportál Liferay-re építve - az ügyfelek kényelméért
NN.hu
Liferay-alapú befektetés-elemző, értékesítési kalkulátorok, rendszerintegráció és blog az NN.hu számára
Mavir Zrt.
Liferay és PHP alapú integrált, digitális megoldások - a hatékonyságnövekedés érdekében