BKK - Közút
Workflow- menedzsment és portálfejlesztésA BKK-Közút Zrt. látja el a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában lévő utak, hidak, műtárgyak, egész Budapesten a forgalomtechnikai létesítmények, valamint a nem fővárosi tulajdonú, de a közösségi közlekedés által igénybe vett utak üzemeltetési és fenntartási feladatait. Munkájukkal minél gyorsabbá és biztonságosabbá kívánják tenni a közlekedést Budapest útjain.
Üzleti igény bemutatása
A vállalat vezetői fontosnak tartották, hogy az üzemanyag-felhasználások tekintetében naprakész és emberi beavatkozást nem igényli módszerek mentén történjen az üzemanyag-leltár, fogyasztások, menetlevelek és gépüzemnaplók nyilvántartása. Ennek köszönhetően az adminisztrációs hibák azonnal kiszűrhetővé és minimalizálhatóvá válnak, a folyamatot érintő kritikus események (pl. üzemóra-számláló hiba) pedig szintén transzparensen, rövid időn belül láthatóak.
A Webtown megoldása a problémára
A projekt során több területen is bizonyítanunk kellett alkalmasságunkat a teljes siker érdekében. A megrendelői igény meghatározását követően a kiindulási állapot felmérése volt a fő feladat, ahol a meglévő szabályzatok megismerése mellett interjúk készítése és a rendelkezésre álló adatok vizsgálata volt a cél. Ezt követően pontos tervezés végén tettünk javaslatot a műszaki megoldásra, valamint a szükséges szabályzatok elkészítésére/módosítására.
Megrendelői jóváhagyást követően menedzseltük a tankoló-automata cseréjét, elvégeztük az informatikai és hálózati fejlesztéseket úgy, hogy mindez a napi használatot nem akadályozta. Az átállást követően pedig oktatásokkal és szakmai támogatással segítettük az új rendszer bevezetését.
A munka elvégzését villamosmérnök kollégánk és üzleti tanácsadóink mellet fejlesztőink is segítették.
Számok, adatok
Folyamatosan figyelemmel kísérik a fővárosi - közel 5000 km-es - úthálózat forgalmi és forgalombiztonsági paramétereit. |
Gondoskodnak a forgalmi rendet szabályozó eszközök, létesítmények (65.000 jelzőtábla, 280.000 m2 burkolatjel, 1000 jelzőlámpás csomópont) folyamatos és biztonságos működtetéséről. |
Üzemeltetik a közel 200 kamerából álló zártláncú forgalomfigyelő rendszert. |
Ellátják az üzemeltetési feladatokat, a fővárosi kezelésben lévő főútvonalak, valamint a közösségi közlekedés által igénybevett, összességében mintegy 1070 km hosszúságú közúthálózaton és az ahhoz kapcsolódó kerékpárutakon, 320 db közúti és gyalogos hídon, felüljárón (köztük 13 db Duna- és Dunaág-híd), 72 db közúti és gyalogos aluljárón, 15 db magasságkorlátozó kapun és egyéb műtárgyakon. |
Évente több tízezer darab úthibát, kátyút állítanak helyre hengerelt, öntött, szórt aszfaltos technológiával. |
Feladati ellátáshoz több, mint 100 gépből és járműből álló flottát üzemeltet, melyek üzemanyag-ellátása a vállalat saját telephelyén lévő töltő-állomásról történik. Korábban ezen üzemanyag-felhasználások regisztrációja, nyomon-követése és leltározása papír alapon, automatizáció nélkül ment végbe, amely kontrolling és gazdálkodási szempontokból is nehezítette a vállalat mindennapjait.
Munkánk eredményeként az üzemanyag-vételezés folyamata szabályozva lett és a papír alapú tranzakciók száműzve lettek belőle. Így napjainkban már a tankolások valós időben, automatizáltan kerülnek át a Menetlevél-kezelő és Készletnyilvántartó rendszerekbe, ahol ezek feldolgozása, leltározása és ellenőrzése automatikusan történik.